CatalàCastellano

COMUNICATS 2006

El 26 d'octubre de 2006 es posen en marxa les noves rutes acordades per minimitzar l'impacte mediambiental de l'ampliació de l'aeroport del Prat sobre Castelldefels.El grup ciutadà Preservem Castelldefels, integrat per la Federació d'Associacions de Veïns, la Federació de Comerç i el Gremi d'Hostaleria, ve lluitant i treballant des de l'any 2001, al costat de tècnics voluntaris de la ciutat, per evitar que es convertís en definitiu l'impacte mediambiental provocat per l’ampliació de l’aeroport del Prat, que hem estat patint en els últims temps i, especialment, des del 27 de setembre del 2005.

El grup ciutadà Preservem Castelldefels és conscient de la millora aconseguida respecte de la situació creada per AENA, tot i així, manifestem el ferm propòsit de:

•    Continuar treballant i lluitant perquè, com més aviat millor, es pugui minimitzar l'impacte dels aterratges en configuració Est sobre Lluminetes, Pineda i Granvia i per exigir a AENA que adopti una solució que eviti els aterratges sobrevolant les poblacions.
•    Exigir a AENA que busqui la solució per evitar que el 5% dels enlairaments en configuració Oest hagin de sobrevolar zones habitades.
•    Vetllar i lluitar, perquè la posada en marxa de la nova Terminal no signifiqui un pas endarrere en el que s’ha aconseguit fins ara i ni la repetició d’una situació que tota la ciutat, ara conscient, no està disposada a tolerar. Per tant, continuarem exigint que, en configuració Oest, s'utilitzin les pistes com a segregades i mai com a independents, és a dir, que la nova sigui per a enlairaments i que la que ja existia sigui per a aterratges.

Castelldefels, octubre de 2006